1 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Двигатель картеров мотор чехлы 1963 Honda CA72 Dream универсал 250 CA 72 63, eBay

Подробные сведения о Двигатель картеров мотор чехлы 1963 Honda CA72 Dream универсал 250 CA 72 63 — без перевода

Информация о товаре

Похожие рекламируемые товары

Доставка: + 16 825,82 руб. Доставка

Продавец 100.0% положительных

Бывший в употреблении

Доставка: + 6 585,90 руб. Доставка

Продавец 100.0% положительных

Доставка: + 16 825,82 руб. Доставка

Продавец 100.0% положительных

Доставка: + 14 691,03 руб. Доставка

Продавец 100.0% положительных

Доставка: + 16 825,82 руб. Доставка

Продавец 100.0% положительных

Доставка: + 14 691,03 руб. Доставка

Продавец 100.0% положительных

Доставка: + 6 159,73 руб. Доставка

Бывший в употреблении

Доставка: + 10 429,33 руб. Доставка

Продавец 100.0% положительных

Продавец 99.9% положительных

Доставка: + 14 691,03 руб. Доставка

Продавец 100.0% положительных

Доставка: + 18 964,56 руб. Доставка

Продавец 100.0% положительных

  • Примечание. Точность и доступность перевода не гарантируется.

Совместимость

  • Выбрать автотранспортное средство
  • Сохраненные автотранспортные средства
  • Недавно просмотренные автотранспортные средства
  • Перейти в Мой гараж

Это объявление соответствует запчасти или узловой сборке под номером , представленным выше.

Подробные сведения о Кик старт рычаг Kickstart 1963 Honda CA72 мечта универсал 250 CA 72 63 — без перевода

Информация о товаре

Похожие рекламируемые товары

Доставка: + 2 249,23 руб. Доставка

Доставка: + 3 942,07 руб. Доставка

Продавец 99.1% положительных

Доставка: + 2 437,46 руб. Доставка

Доставка: + 2 955,57 руб. Доставка

Продавец 100.0% положительных

Доставка: + 3 942,07 руб. Доставка

Продавец 99.1% положительных

Доставка: + 291,22 руб. Доставка

Доставка: + 3 942,07 руб. Доставка

Продавец 99.1% положительных

Продавец 99.6% положительных

Доставка: + 2 688,82 руб. Доставка

Продавец 99.2% положительных

Доставка: + 2 384,18 руб. Доставка

Продавец 99.8% положительных

Доставка: + 6 159,73 руб. Доставка

Продавец 99.6% положительных

Похожие рекламируемые товары

Доставка: + 291,22 руб. Доставка

Доставка: + 6 159,73 руб. Доставка

Доставка: + 3 942,07 руб. Доставка

Доставка: + 2 437,46 руб. Доставка

Доставка: + 2 685,66 руб. Доставка

Доставка: + 2 384,18 руб. Доставка

  • Примечание. Точность и доступность перевода не гарантируется.

Совместимость

  • Выбрать автотранспортное средство
  • Сохраненные автотранспортные средства
  • Недавно просмотренные автотранспортные средства
  • Перейти в Мой гараж

Это объявление соответствует запчасти или узловой сборке под номером , представленным выше.

Двигатель Nissan ca18, ca18de, ca18det, ca18i и ca18s

Эти двигатели рядные, четырехцилиндровые, производство началось еще в 1981 году, их устанавливали на самые различные машины.

У них всех чугунный блок и алюминиевая голова.

ВНИМАНИЕ! Найден совершенно простой способ сократить расход топлива! Не верите? Автомеханик с 15-летним стажем тоже не верил, пока не попробовал. А теперь он экономит на бензине 35 000 рублей в год! Читать дальше»

Все модификации имеют один и тот же объем — 1,8л система газораспределения DOHC 16V / OHC 8V характерна для всех машин.

Технические характеристики

Надежность мотора

Этот мотор считается следующей ступенью развития предыдущей модели Z-18. ДВС Nissan ca18 может, как и его предшественник, некоторое время продержаться на бензине типа A-76 и его поршневая группа не будет слишком повреждена. При двухконтурной системе зажигания, даже с датчиком Холла, никто не может гарантировать правильную работу системы (это можно пронаблюдать по осциллограммам). Часто приходят в негодность контура коммутатора, которые находятся в трамблере (кстати, контура взаимозаменяемые с другими контурами прочих моделей двигателей).

По прошествии времени, начиная с 1986, в трамблер этого двигателя устанавливают оптические системы, не используя датчик Холла. Оптическая система оправдала себя все сто, проблем и неполадок в функционирование не было обнаружено. Если вы хотите выбрать двигатель, в котором установлен оптический датчик, а не датчик Холла убедитесь, что на корпусе трамблера отсутствует вакуумный серводвигатель управления опережения зажигания. Вместо него должен быть блок управления двигателем.

Частой проблемой этого двигателя является карбюратор, основной причиной поломки является грязь. Следите, чтобы двигатель был чистым, каждый его рычаг и пружинка в карбюраторе; периодически меняя фильтры до чистки (лучше всего на фирменные) — вы забудете о проблемах с карбюратором надолго.

Если вы решили сменить маслосъемный колпачок, придется снимать валик, который держит коромысло, не забывайте, что резьба болта М8 срывается очень просто и нужно быть предельно аккуратным.

Когда рвется ремень у клапана, болт может погнуться, вероятность этого варианта 50%. Если вы решили заменить ремень газораспределения можете столкнуться с проблемой связанной с метками — чаще всего их ставят краской. Чтобы установить верхнюю мертвую точку в первом цилиндре, совместите метки крышки лобовины и 2-ю метку, которая находится левее на шкиве. Метки можно рассчитать в количестве шести, чаще всего их отмечают светлыми оттенками.

Читать еще:  Мотоцикл Honda CB 750 F 1970 характеристики, фотографии, обои, отзывы, цена, купить

Если оценивать целиком ca18 надежен, как двигатель, но существуют некоторые трудности при ремонтных работах и тюнинге, к примеру, чтобы сменить масляный фильтр в этом моторе нужно потратить много усилий и времени.

Есть еще одна неприятная проблема с двигателем са18 — разрушен автомат зажигания и датчик Холла, работа трамблера нестабильна; срезает шпонку от привода на распредвал, прямо в трамблер. Из-за этого нарушается процесс зажигания. С первого взгляда все в порядке — рабочий бегунок, появление искры, но мотор не заведется.

Ремонтопригодность

CA18DET – двигатель, который можно оценить лишь неоднозначно.

Преимущества CA18 при ремонте:

  • Маленький по весу, отличная развесовка;
  • Легко протюнинговать до CA18DE(T) если заменить ГБЦ и поршни;
  • Невысокая цена расходников
  • Легко найти нужные к замене детали

Ремонтировать данный двигатель не сложно, а если неуверены в своих силах, для специалистов это несложная задача. Единственной проблемой является выход из строя Датчика положения дроссельной заслонки.

Если сломан дпдз, то готовьтесь к дорогому ремонту.

Какое масло лить

Поскольку здесь стоит сухой картер, то подход нужен особый. Если почитать отзывы автолюбителей, то масло от оригинально производителя подойдёт лучше всего.

Масла Ниссан высококачественны, рекомендованы заводом для данного бензинового двигателя. Сбалансированная вязкость и защитное свойство обеспечивают требуемую смазку механизма, что уменьшит его износ и увеличит срок эксплуатационный срок двигателя. Если вы используете масло, двигатель будет запускаться в непогоду значительно проще. Соблюдение мануала по использованию является обязательным условием!

Список автомобилей, на которые устанавливался данный двигатель

Большинство этих машин имеет МКПП (Механическую коробку (переключения) передач)

Данный двигатель ставили на RNU12 Bluebird, C33 Laurel, T12 Auster, R31 и R32 GXi Skyline.

Агрегат редкий и ставили его всего на две модели автомобилей — R30 Skyline 1.8 TI (1983-1985) и U11 Bluebird 1.8 SSS-E

Данный ДВС был установлен на многих моделях как японских, так и британских автомобилей: 200SX Turbo (1984-1988, США и Канада), U11 Bluebird Turbo (1984-1986, Англия), U11 Bluebird SSS-X (1983-1985, JDM), S12 Silvia (1986-1988, JDM и Англия), T12/T72 Bluebird Turbo (1986-1990, Англия), Auster 1.8Xt (1985-1990) и C22 Vanette (JDM), Reliant Scimitar SS1 1800Ti и SST 1800Ti.

Такой тип мотора использовали только для внутреннего рынка японцев. Он был установлен на: R30 Skyline (1984), R31 Skyline (1985-1987), C32 Laurel (1984), T12 Stanza (1988), T12 Auster (1987-1988) и U11 Bluebird (1985-1990).

Это ДВС можно найти таких моделях как: Pulsar NX SE (США и Канада), EXA Австралия и Япония), HR31 Skyline 1800I (1985-1991, JDM), S13 Silvia/180SX (1989-1990), N13 Sunny (Англия), B12 Sunny Coupe (Англия), T72 Bluebird (Англия), RNU12 Bluebird (1987-1989), Auster 1.8Xt TwinCam (1985-1990) и KN13 EXA (1988-1991, Австралия)

Двигатель использовали для: S12 Silvia RS-X (1987-1988), S13 180SX / RPS13 Silvia (1989-1990), RNU12 Bluebird SSS ATTESA Limited (1987-1989, JDM), 200SX RS13-U (1989-1994, Европа) и Auster (1985-1990).

Honda Dream CA77

Claimed power: 23hp @ 7,500rpm
Engine: 305cc air-cooled OHC parallel twin, 60mm x 54mm bore and stroke
Top Speed: 86mph
Weight (dry): 350lb (159kg)
Fuel capacity/MPG: 2.5gal (9.5ltr)/50-70mpg
Price then/now: $595/$1,500-$4,000

All dressed up in angular sheet metal, the Honda Dream is instantly recognizable as a machine of the 1960s. Those sartorial straight lines and sharp creases of the Dream are also instantly polarizing — eliciting a love it or loathe it kind of reaction.

Regardless of how you feel about the blocky and chunky machine, for many who came of age in the era of the Dream the model brings back happy memories. Take Jim Jebavy of New Berlin, Wis. In 1966 he was a high school senior in the town of Two Rivers on Lake Michigan, and several of his friends had motorcycles. Many owned Dreams, and Jim remembers cadging rides aboard the 305cc Hondas. At the time he had never owned a motorcycle, having instead invested in a car. Come winter, he was the popular man with his friends.

Several decades later, Jim found himself reflecting on his high school days. Funny thing was, it wasn’t the car he remembered, but the Honda Dreams he’d borrowed and taken for rides. “Back then the Dream looked kind of strange — it had a unique and unusual shape,” Jim says. “But the bikes were very well put together, and they were also very simple to operate.”

Simple by design

Jim’s impression of the Dream is exactly the kind Soichrio Honda hoped to make with his products. From the first motorcycle Honda built, the designer believed that small displacement multi-cylinder engines were superior to large, thumping singles. And in 1957 Honda wasn’t beyond riffing on a concept that worked when the fledgling motorcycle maker introduced its C70 Dream.

Читать еще:  Мотоцикл Honda XL 650 V Transalp: обзор и технические характеристики

The engine found in NSU’s Rennmax, with its twin forward-canted cylinders and gear-drive double overhead cam, inspired the 247cc 4-stroke twin powering Honda’s C70. Unlike the Rennmax, Honda’s C70 featured a chain-drive single overhead cam, but otherwise featured horizontally split crankcases with a pressed-together ball bearing crankshaft and dry sump lubrication system. After the C70, Honda developed the 247cc C71, which featured an electric starter. Bumped up to 305cc, the same engine was introduced to North America in the CA76 Dream in 1959. There were, in fact, several different versions of the 247cc and 305cc Dreams imported that year, but none in very great numbers.

The dry sump CA76 lasted a single year, replaced in 1960 with the CA77 Dream Tourer. Honda updated the CA77 with a wet sump engine and also offered a 247cc CA72. Both the 247cc and 305cc Dreams used a 360-degree crankshaft, meaning the twin pistons rise and fall simultaneously, but fire alternately. Fuel and air mixed in a single 22mm Keihin carburetor, and exhaust left the robust cylinder head via dual-wall header pipes before exiting through mufflers equipped with removable baffles. The 305cc twin was rated at 24 horsepower at 8,000rpm.

Early vs. late

Dreams produced from 1960 to 1963 are called “early” models, while machines built from 1963 to 1969 are dubbed “late” models. Differences between early and late are few. Visually, the shape of the gas tank changed, but the rectangular rear shock absorber upper covers and the square headlight nacelle, complete with speedometer, remained. Over its production run, Dream specifications continued virtually unchanged.

Honda built a surprising number of offshoot models based on the Dream, including the CSA77 Dream Sport; a 305cc Dream equipped with a high-level exhaust system to distinguish it from the Tourer.

Honda used metal stampings welded together to make the frame, which included the headstock and the rear fender. There was no front downtube; the engine bolts in at the cylinder head top cover and at two points directly behind the rear case, thus acting as a stressed member. A leading-link front fork (also made of pressed steel), while not known to provide razor-sharp handling, provided effective suspension.

Front and rear wheels were a stubby 16-inches each, and most Dreams came equipped with whitewall tires. Unlike the small C100 Cubs, which featured some plastic bodywork, the Dream is all steel, even the deeply valanced front fender and side covers. Dreams were available in white, black, blue and scarlet red.

We’d be remiss not to mention Honda’s sporting CB72 Hawk and CB77 Super Hawk, which used engines based on the Dream powerplant. However, the CB-series engines were modified with a 180-degree crank, and in the case of the 305, made 28 horsepower. Hawks and Super Hawks gave up the pressed steel frame, using a more traditional tubular steel chassis and hydraulic front forks.

Finding a Dream

Jim’s nostalgia for a classic Dream led him to the computer and the Internet, but his research quickly turned to an active search when he decided it was time to buy. He monitored Craigslist and eBay and placed bids on a few local Dreams, but wasn’t successful until late 2010 when he finally landed one in Sheboygan, Wis. It was more than one Dream — for $900 Jim got a package deal including a 1966 CA77 Dream, plus a parts bike of the same year.

Both were in rough shape, but the engines turned freely in both bikes. The better of the two Dreams was covered in mud and had been ridden offroad as a trail bike before being improperly stored. Prior to disassembling the main Dream, Jim took time to ensure the engine would run.

“I just wanted to make sure I had a viable engine. So I rebuilt the carburetor, put in new plugs, changed the oil, cleaned the points, put a battery in it and messed around with the wiring,” Jim says. “With some fresh gas the engine fired right up, but it ran rough. I shut it down right after that.”

Working in his cramped garage, Jim completely disassembled the Dream and then carried the various subassemblies to the basement. He says his wife, Ida, thought he was nuts but patiently encouraged the work. Cleaning as he went, Jim made a list of items he thought he’d need. Admitting his frugality, he was determined to use as many original pieces as possible from both the main Dream and the donor bike.

First was the engine. “The guy I bought the Dreams from had given me the name and number of a one-man shop,” Jim says. “He only works on one bike at a time, and because I’m not an engine guy, I called and asked if he could rebuild my engine.”

Читать еще:  Мотоцикл Honda VFR 750R RC 30 1987 Фото, Характеристики, Обзор, Сравнение на БАЗАМОТО

Murre’s Salvage Yard is just north of Milwaukee, and owner Dave Murre told Jim he could look at the 305 just after Christmas. So Jim continued cleaning parts and sandblasted the sheet metal before taking it to Leroy Gerber, a panel beater and painter in Oak Creek, Wis. Using a hammer and dolly, Leroy removed every dent and even reshaped the unique flare at the bottom of the front fender. “I always thought the flare looked a bit goofy,” Jim says of his early impression of the Dream. “But I like it now. Those fender flares are always damaged. They get smashed up the minute someone rides over a curb.” The Dream has a two-piece enclosed sheet metal chain guard, and Jim’s donor bike yielded a bottom half in good condition to go with the main bike’s upper piece. Leroy primed and painted all of the metal gloss black.

While Jim waited for Dave to accept the engine, he went through the wiring harness. His original Dream’s harness was “a bastardized mess,” but the donor bike had one in reasonable condition. He cleaned the wires and their ends, adding heat shrink tubing in some spots as deemed necessary, and replaced a couple of damaged connectors with those removed from the other harness.

Working with S.O.S cleaning pads, Jim cleaned every piece of chrome. “I was looking for a rider and not a show piece,” Jim says of his restoration philosophy. His cleaning went right down to the wheels: Removing two spokes at a time, Jim took the time to clean them up, buff the rim and hub, and reinstall them, working his way around each wheel. “The bike does show its age in places, but I got everything as good as I could,” he adds. Jim didn’t have to source replacement wheel bearings or brake shoes, as the originals were usable.

The donor bike’s handlebar was in better shape than the main bike’s, so it was cleaned and detailed for use. Without a decent set of levers and perches Jim ordered aftermarket parts from JC Whitney. But those perches, with larger threaded holes for mirrors, meant he couldn’t install the correct rectangular-shaped Honda mirrors. Instead, he ordered a set from JC Whitney.

Jim bought a replica seat cover and slipped it over the original springs and foam, and found a replacement chrome trim strip on eBay. “This project was made so much easier thanks to the computer and the Internet,” Jim says. “You can find parts and pieces, you can log on to a forum like Honda 305 and ask a question and almost always get an answer — I don’t think I could have done it without the computer.”

Together again

Jim delivered his main Dream engine, together with the donor unit, to Dave early in 2011. Dave took both engines completely to pieces and found that the main Dream engine, apart from a worn transmission shaft, was in reasonably good condition — the donor engine yielded up a clean shaft. Bearings and seals were replaced in the bottom end, and the cylinders were treated to a fresh bore and new 0.010-inch oversized pistons and rings before being buttoned back together. Jim brought the finished pieces out from the basement to the garage and assembled them into a rolling chassis. When the engine came back, it slipped easily into the frame.

Jim finally poured gas in the tank and fired up the Dream in the fall of 2011, but it was running rough. Snow came before he could fine-tune the Dream, but early in 2012 he took the bike to The Shop in Milwaukee, where the timing was found to be out 180 degrees. Once corrected, the Dream fired and purred like a sewing machine. Jim originally had a set of ill-fitting mufflers he bought on eBay, but he bought another CA77 project with a set of original mufflers. He had these cleaned and chromed, and installed the proper baffles.

“I’ve put on probably 600 or 700 miles, and it’s great to ride to the hardware store or over to a friend’s house. It’ll do 50-55mph, and it’s great on the slower roads, but I wouldn’t want to take it out on the freeway,” Jim says. Of photographer Jeff Barger stopping him at the Rockerbox Motofest in Milwaukee and asking about the Dream, Jim says, “This is my Oscar moment — I’m thrilled that I did the work and that someone else appreciates the irregular styling of the Dream.” MC

Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов:
Adblock
detector