2 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Мотоцикл Moto Guzzi Griso 1200 8V 2012 характеристики, фотографии, обои, отзывы, цена, купить

Каталог мотоциклов Moto Guzzi

мотоцикл спорт-туризм выпускается с 2010 г.

мотоцикл стрит выпускается с 2006 г.

мотоцикл эндуро выпускается с 2011 г.

мотоцикл круизёр выпускается с 2016 г.

мотоцикл туризм выпускается с 2012 г.

мотоцикл круизёр выпускается с 2012 г.

мотоцикл круизёр выпускается с 2015 г.

мотоцикл круизёр выпускается с 2010 г.

мотоцикл круизёр выпускается с 2011 г.

мотоцикл классика выпускается с 2007 г.

мотоцикл стрит выпускается с 2010 г.

мотоцикл классика выпускается с 2016 г.

мотоцикл классика выпускается с 2012 г.

мотоцикл классика выпускается с 2012 г.

мотоцикл классика выпускается с 2012 г.

мотоцикл классика выпускается с 2016 г.

мотоцикл классика выпускается с 2016 г.

мотоцикл классика выпускается с 2016 г.

Актуально про Moto Guzzi

Компания Moto Guzzi представила два новых мотоцикла Moto Guzzi V7 III Racer: 10th Anniversary и Stone S.

«Кочевник», оказавшийся на удивление популярным, обзавелся версией Travel, еще более располагающей к дальним поездкам.

Новый турэндуро Moto Guzzi V85 TT продаётся даже лучше, чем планировалось.

Мастерская Юрия Шифа «Shif Custom» представила в немецком Бад-Зальцуфлене, где открылась выставка кастомизированных мотоциклов «Custombike-Show», сразу несколько мотоциклов.

Компания Moto Guzzi не прогадала с новым турэндуро Moto Guzzi V85. Итальянцы создали крепкий, слегка утилитарный мотоцикл, который вызвал бурное обсуждение и внимание со стороны мотоциклистов по всему миру.

Турэндуро Moto Guzzi V85 TT официально представили на мотовыставке Intermot 2018, которая состоялась в начале октября в Кёльне. К сожалению, производитель тогда не был готов анонсировать детальные характеристики, которые теперь стали известны.

Не прошло и года с того момента, как итальянский концерн Piaggio Group анонсировал новую восьмидесятисильную техническую платформу и показал концепт эндуро V85, как вдруг мотоцикл идёт в серию.

Мотоцикл Moto Guzzi Stelvio уже не выпускается, хотя у нас этого никто практически не заметил.

Итальянский мотопроизводитель Moto Guzzi представил обновленное третье поколение Moto Guzzi V7 III. Каждую деталь точно настроили, чтобы достигнуть максимального комфорта и удовольствия от поездки.

На крупнейшем европейском мотосалоне EICMA, который в середине ноября прошел в итальянском Милане, известный итальянский бренд Moto Guzzi вновь сделал упор на своем ранее представленном стильном мотоцикле MGX-21.

Первый Moto Guzzi V7 выпустили в далеком 1967 году, и спустя много лет фабрика Moto Guzzi празднует 50-ую годовщину обновленной линейкой Moto Guzzi V7 III 2017: Stone, Special и Racer + Anniversario (лимитированная серия, всего будет сделано 750 ед.)

Обзор Moto Guzzi Audace

Moto Guzzi предоставляет всем мотолюбителям абсолютно новое транспортное средство — Moto Guzzi Audace. Данная новинка еще на стадии разработки заинтриговала, ведь разработчики обещали, что это будет что-то совершенно иное и ранее ничего подобного на рынках мототехники не встречалось.

Самое первое, что смогут увидеть покупатели, взглянув на такого железного коня, – это то, что в нем полностью отсутствуют блестящие элементы. В нем вы не сможете найти не одной детали, выполненной из хрома. Единственное, что может немного блестеть — это окантовка фары, которая имеет вполне стандартную круглую форму и располагается на передней вилке транспортного средства Moto Guzzi Audace. Интересным есть то, что даже система выхлопов у мотоцикла сделана исключительно в черном цвете.

Не смотря на то, что аппарат не обладает яркими и блестящими деталями, он все равно выглядит невероятно стильно и привлекательно, что отмечают мотолюбители по всему миру. Как показывает практика, внешний вид играет очень важную роль и благодаря ему новинка привлекла внимание даже тех людей, которые никогда не слышали о достаточно известном бренде Moto Guzzi.

Если рассматривать функциональные возможности транспортного средства, то Moto Guzzi Audace показывает себя как аппарат, который больше подходит для туристов. Многие именно так считают, ведь на самом деле мотоцикл невероятно простой и производители изначально не планировали его делать слишком навороченным, а поэтому возможности мотоцикла более, чем стандартные туристические. Результатом достаточно долгой работы стал очень красивый внешне аппарат, но который не имеет каких-то специальных наворотов. Создатели неоднократно говорили о том, что самое главное в модели Moto Guzzi Audace — это его необычный внешний вид, который не может сравниваться ни с каким другим мотоциклом.

Читать еще:  Мотоцикл Victory Vision Arlen Ness 2010 Фото, Характеристики, Обзор, Сравнение на БАЗАМОТО

Стоит отметить, что данная модель станет единственным мотоциклом, относящимся к классу California 1400, у которой будет отсутствовать привычная всем подставка для ног. Интересным есть то, что не будет подставки не только для пассажира мотоцикла, но и для водителя. В то же время производители решили сделать данную подставку аксессуаром, а поэтому вы можете дополнительно к аппарату заказать эти детали. Кроме того, можно заказать еще и второе сиденье, которое будет предназначаться для пассажира Moto Guzzi Audace. Стандартная модель, которая поступает в продажу — одноместная, а второе сиденье относится к числу аксессуаров.

Указатели поворота в Moto Guzzi Audace светодиодные, на задних амортизаторах установлена пружина черного цвета. Кроме того, транспортное средство обладает многоспицевыми колесными дисками, которые были изготовлены из достаточно прочного алюминия. Все это вместе создает невероятно привлекательный внешний вид мотоцикла Moto Guzzi Audace, который подходит для водителей-профессионалов и новичков, которые не представляют своей жизни без длительных путешествий.

Если рассматривать технические характеристики транспортного средства, то на модель производители установили мотор объемом в 1388 сс, мощность аппарата составляет 96 лошадиных сил. Тип двигателя V-Twin, он способен выдать 120 Нм крутящего момента при 2750 оборотах в минуту. Технические характеристики, конечно, не могут конкурировать с многими современными мотоциклами, но в то же время этого вполне достаточно для комфортной длительной поездки.

Если кому технические характеристики покажутся недостаточно хороши, то все компенсирует оригинальный внешний вид Moto Guzzi Audace. Кроме того, для стандартной простенькой модели таких характеристик более, чем достаточно.

Особенности Moto Guzzi Audace:

— убраны все элементы «классики»
— драгбар
— подножки (вместо платформ)
— карбоновое переднее крыло
— кожаное замшевое седло
— минимум хрома
— матово-черная покраска

Griso 1200 S.e.

VIDEO

DISCOVER IT

THE BIKE

After three seasons, the Griso 8V Special Edition changes outfit, leaving behind the commemorative «Tenni» livery for a new look that feels much more, modern and aggressive, called «Black Devil».
A new colour concept that transmits a greater impact to the non-conformist style of Griso with a «matt black» look interrupted by a sharp silver graphic pattern that generates a beam of light extending from the tank to the lateral ducts.
The visual impression is of an overall feeling of greater compactness of the assembly in a picture of great elegance, typical of the special series produced by Mandello del Lario.
Among the details that make it an authentic «custom-built» are the saddle lining, matching grey thread double-stitching, the attractive spoked wheels with custom channels from Moto Guzzi red, in addition to the above mentioned Black Devil graphic. Equipped with the modern transverse 90° V twin engine of the «Four valve» series, able to output a maximum power of 110 HP at only 7,500 rpm, the Griso 8V SE gives velvety but powerful road performance, making you appreciate the goodness of a chassis capable of keeping that unbridled horsepower under control. On the upper twin spar frame, made of high-strength steel and generously sized lines, where the ribs are not the result of a simple aesthetic suggestion, but are calculated to provide exceptionally high levels of torsional rigidity.
The chassis geometry was calculated to provide stability, with a headstock tilted by 26° for a trail of 108 mm, with a wheelbase of 1,544 mm: however, the Griso 8V SE is surprisingly manoeuvrable and genuine, even lightning fast when changing direction. The behaviour of this fascinating naked takes advantage of the low centre of gravity and the rock front end with offset reduced plates, making the response to handlebar pressure immediate and precise. A veritable scalpel on two wheels that can gratify the most discerning rider looking for perfect trajectory.

Design. Incomparable style

With the Griso 8V, Moto Guzzi once more majestically demonstrates how it can come up with a concept then develop it without having to give in to technical, traditional or other constraints.
This machine is an instinctive creation, pure, solid as a rock and has a distinct personality. It appears simply as a work of art.
Design details, discreet hollows and unexpected new lines blend together in chrome and satin finished metal to form miracles of design. The fuel tank for example seems to bend to the power of the massive frame only to form an aerodynamic teardrop of exquisite beauty. The tail seems no more than an afterthought yet houses three high intensity LED light units. The new Griso is decidedly masculine and powerful yet the “Quattrovalvole” engine seems to be set like a jewel in a frame that shows off its revolutionary design to the utmost effect. A glance at the fins carefully laid out on the black cylinders is all that is needed. They have been so designed to provide maximum cooling. The rocker covers too draw the eye and, bit by bit, the care and attention paid to the creation of this machine come clear especially when you examine the superb exhaust system.
The incredible two-into-one exhaust system underscores the potential of the new Griso 8V.
Returning to the reality of performance, it becomes obvious that the sophisticated components are not mere technical details included for the sake of style. Take the front end that would be more at home on a racing bike with its oversized upside-down forks, radial caliper brakes and wave discs. The sporting lines of the saddle and bodywork complete the picture as do the new handlebars that have been specially designed to improve the aerodynamic package with the rider an integral part.
Details like this and simple intuition make the Griso 8V a machine to leave an impression before you even ride it.

Читать еще:  Мотоцикл Laverda OR 600 Atlas 1989 характеристики, фотографии, обои, отзывы, цена, купить

Comfort. Sheer pleasure

Just sit astride the Griso 8V to really understand how unique it will be to ride.
With a new setup between saddle and the sports type handlebars, the Griso welcomes the rider with a spectacular view of chromed, anodised and satin-finished components, displays and commands that leave nothing to the imagination.
Once aboard the Griso, the saddle that is only 800 mm from the road, grips the rider yet allows easy changes in riding position further aided by the slightly set-back high racing type footpegs.
The riding position is sporting where the rider is not “in” but over the engine and the feet feel “natural” on the footpegs. The rider’s body tends to lean in to the handlebars that are now wider and provide a perfect grip of the levers.
This position is ideal for precise accurate steering made even better perfectly designed front end geometry and generous tyre sizes. The Griso is a hedonist’s dream come true and the growl of the new “Quattrovalvole” engine echoes in your ears even under the most difficult conditions like city traffic. The 8V takes conditions like these in its stride and the ease of changing direction and constant load on the front end make even such riding a pleasure. This however does not mean that the fashion naked from Mandello is not suited to more aggressive riding. In fact there are certain times when the total lack of vibration from the new “Quattrovalvole” seems to get lost in the seductive style, the superb finish, the softness of commands and the of the completeness of the instrumentation.
It is at moments like this when the rider is in complete harmony with the machine, when he is in total command of an engine that can take him up to enormous speed or he can just cruise along with masses of torque ever on tap. One thing that is certain is that just looking at the rev counter can never really explain what the new Griso 8V is all about.

Frame. Beauty in motion

Don’t let the long low profile fool you: The Griso 8V has handling that would not shame a supersport machine. The secret lies in the high-tensile steel frame with twin upper supports whose design owes little to aesthetics and much to sophisticated engineering concepts that provide exceptional rigidity under moments of extreme torsional stress. The tubular steel twin cradle frame is connected to a single-sided aluminium rear swingarm housing the CARC system.
The frame geometry had been carefully calculated to provide stability with the steering angle set at 26° and rake at 108 mm. The wheelbase measures 1544 mm and the Griso 8V is surprisingly manoeuvrable, even lightning fast in changes of direction.
These handling characteristics are due to the low centre of gravity and a rock solid off-set steering head that provides an immediate response to pressure on the handlebars. The front end is glued to the road thanks to upside down forks from racing stock. The 43 mm forks are adjustable for rebound and compression. A Boge progressive suspension unit is fitted to the rear and this too had three classic settings. The sophisticated suspension ensures a neutral set-up on entering and exiting corners, under acceleration from the 110 CV “Quattrovalvole” engine and under braking from the Brembo brake system. These brakes are both aesthetically pleasing and highly effective with their radial calipers acting on “wave” discs that have been specially designed for maximum heat dispersion.
What really counts in the frame is the sum of all the parts and, here again, the Griso is beyond compare.

Читать еще:  Мотоцикл Moto Guzzi V 850 Eldorado 1972 Фото, Характеристики, Обзор, Сравнение на БАЗАМОТО

Engine and transmission. Sheer power

The new “Quattrovalvole” is the most evolved V 90 twin in the Moto Guzzi range. Even die-hard enthusiasts would not recognise this new engine that features components and performance characteristics never before seen in a production Moto Guzzi machine.
The new engine features a chain-driven single overhead camshaft per cylinder that operates two intake and two exhaust valves inclined respectively at 15.5° and 16.5°.
The highly sophisticated new engine now houses 563 new components specially designed to reduce weight and friction between moving parts and was created through advanced studies into the disciplines of thermodynamics and fuel supply. The final results provide an engine made up of 75% of new components with improved performance, reliability and flexibility characteristics that set new standards in quality. Among the most important new components are the 55% stiffer crankshaft and a new system of ducting oil to the bearings, 3-segment pistons cooled by oil jets on the casing and extremely light valves with 5 mm stems held by conical section springs that eliminate resonance and power loss at high revs.
Lubrication and cooling are looked after by two coaxial pumps that have drastically reduced engine clutter and are activated by a series of gears. These pumps carry oil in ducts that are separated from the cylinder heads to the exhaust valve seats where temperatures are at their highest. A new more compact block was designed so as to accommodate these new components and this unit now sits on an integral front support on bearings. The rear support features a new flange and more efficient oil feed system.
The most seductive element of the new “Quattrovalvole” is without any doubt the modern design of the cylinders that are more compact and feature cooling fins aimed at the on-coming flow of air. As part of the new project, the rocker covers have been redesigned and apart from “Quattrovalvole” logos, feature a “floating” system that further adds to the quietness of the timing system operated by Morse chains and fitted with hydraulically operated chain tensioners.
Fuel feed too has seen significant modifications in terms of now having 50 mm throttle bodies and new Marelli IWP 189 injectors. Needles to say, the six-speed gearbox is a gem of engineering. The gears are quiet and finding neutral is easy thanks to the fitting of a soft silent single plate clutch.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов:
Adblock
detector