2 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

BMW HP2 Megamoto Pikes Peak Edition

BMW HP2 Megamoto Pikes Peak Edition

  • Главная
  • Мотоциклы
  • Sport
  • Услуги
  • Справочник
  • События
  • Поделиться
  • Поделиться страницей

HP для дороги.

HP2 Megamoto привносит динамику HP2 Enduro на асфальт. Он стал еще мощнее и по-прежнему остался легким, не в последнюю очередь – за счет многочисленных углепластиковых деталей. Настоящий High Performance на каждый день.

Осенью 2006 года, через год после премьеры HP2 Enduro, компания BMW Motorrad представила вторую модель серии High Performance – HP2 Megamoto. Этот мотоцикл стал версией HP2 Enduro для дорог. Его стихия – асфальт, а не грязь и пыль. Множество карбоновых деталей позволило удержать массу HP2 Megamoto на уровне 199 килограммов. Оппозитный двигатель мощностью 113 лошадиных сил обеспечивал немыслимую для класса «супермото» динамику, а за управляемость отвечало фирменное шасси, шины и колесные диски в стиле супербайков.

Двухцилиндровый оппозитный двигатель

156 поворотов

HP2 Megamoto не создавался как гоночный мотоцикл. Тем не менее BMW Motorrad отправлял эту модель на легендарную горную трассу Pikes Peak в Колорадо. 21 километр горных дорог, 156 поворотов и финиш на высоте 4300 метров над уровнем моря. Пять заводских гонщиков BMW Motorrad вышли на старт в 2007 году, и результат не заставил себя ждать: Гари Трейчи, Кейси Ярроу, Микки Даймонд и Грег Трейси – безоговорочно самые быстрые на двухцилиндровых супермото в «Гонке к облакам».

Бойцовский характер

То, что важно гонщику для победы, ценится и рядовыми мотоциклистами. HP2 Megamoto быстро завоевал популярность благодаря своему легкому управлению и внушительному крутящему моменту на низких и высоких оборотах двигателя. Любой, кто садился за его руль, тут же бросался в атаку, будто находился на соревнованиях. HP2 Megamoto не просто так стал второй моделью в линейке. С кованым односторонним маятником Paralever, центральным амортизатором Öhlins и выхлопной системой Akrapovic он бесспорно спортивен и азартен. Ведь удовольствие от вождения превыше всего.

BMW HP2 Megamoto Pikes Peak Edition

BMW are doing a limited edition HP2 Megamoto for the Japanese market. The bike will be a replica of the Megamoto which BMW Motorrad / BMW USA Sierra raced at the Pikes Peak hill climb event last year. Initially, only 40 units of the HP2 Pikes Peak Edition will be built, though BMW may consider building more if there is enough demand.

The HP2 Pikes Peak will feature race-replica paintjob and stickers but will remain stock mechanically. The 1,200cc boxer twin will still produce 113bhp at 7,500rpm and top speed for the 199kg (wet weight) bike will be around 200km/h.

At the 85th running of the Pikes Peak International Hill Climb, Gary Trachy on a BMW HP2 Megamoto was the winner in the 1200cc class

2008 Pikes Peak review

Thousands of spectators turned up at Saturday’s race to cheer on the brave riders and drivers who attempted to scale the 12.42-mile (20-km) course that begins at 9,390 feet (2,862 meters) and finishes at the 14,110-foot summit (4,300 meters) of the spectacular Pikes Peak Mountain. The first half of the challenging course is asphalt, while the remainder is hard-packed gravel. Following a thunderstorm in the Colorado Rockies, the track was still wet and therefore slippery and tricky to ride.

There was a lot of competition in the BMW Motorrad Motorsport team as to who would be the fastest rider in this ‘race to the clouds’ but there could only be one victor in the 1200cc class and it was Gary Trachy, who also won last year’s event outright:

«I improved my fastest time from last year by a few tenths of a second and in respect of the adverse conditions I am very happy. I had a lot of fun with the Megamoto on this challenging track,» he said.

Pikes Peak winner Gary Trachy
Gary Trachy on his BMW HP2 Megamoto

Pikes Peak runner up Casey Yarrow
Casey Yarrow on a BMW HP2 Megamoto

Trachy’s team-mate Casey Yarrow was beaming with joy with his second place finish: «I improved last year’s time by half a minute, which is really great! In contrast to most of the other people here it was only my second ever start at the Pikes Peak, so with this in mind, I am more than satisfied with my performance this weekend.»

Last year’s runner-up rider Micky Dymond was the most successful of the American riders who recently travelled to Austria for this year’s Erzberg Rodeo, finishing fourth in the Prologue and sixth in the King’s Class race. However, he was disappointed with his result at Pikes Peak, although he couldn’t really fault his performance:

Читать еще:  Дорожная классика BMW R1150

«I had a great run without any mistakes and I rode more aggressively in every section in the race than I had throughout practice. However my time was still six seconds slower than Gary’s. It’s totally incomprehensible for me to think about exactly where I lost time because in my mind at least I was really fast. The Megamoto is a great tool for this kind of race and I hope I can show next year that I’ve got what it takes to win.»

Greg Tracy, the older brother of the class winner, is also hoping for a better result next year: «It’s very difficult to complete all 156 turns without making any mistakes,» said the stuntman who won the Supermoto class last year and came third in the overall rankings. «There are ever-changing conditions on the track, and there is often sand on the asphalt. At Pikes Peak everything has to come together for you to win, but it didn’t today for me. However, the bike was not the reason.»

German rider Markus Barth — competing for his first time at Pikes Peak — gained a lot of respect for the spectacular 14,110-foot (4,300 metres) mountain race: «That was an extremely hard race, with ever-changing requirements, and today I couldn’t have achieved more,» said the BMW Motorrad Motorsport racer who nearly fell twice and was forced to ride a little more conservatively towards the finish.

The overall fastest motorcycle time of the day went to American rider Dave Durelle on a 750cc prototype machine that weighed only 110 kg. At only just over five feet (1.55 meters) tall himself, Durelle weighs next to nothing — in fact, the combination of rider and bike was lighter than the weight of the HP2 Megamoto alone! Durelle had a flawless run and made it to the summit in 11 minutes and 41 seconds — just five seconds faster than Gary Trachy on the HP2 Megamoto. Apart from Dave Durelle and the four American HP2 Megamoto riders, no other bike or rider even came close to the magic 12-minute ascent time.

Pikes Peak 1200cc class results

1. Gary Trachy (11:46.47) — HP2 Megamoto, BMW Motorrad Motorsport

2. Casey Yarrow (11:49.47) — HP2 Megamoto, BMW Motorrad Motorsport

3. Micky Dymond (11:52.30) — HP2 Megamoto, BMW Motorrad Motorsport

4. Greg Tracy (11:59.06) — HP2 Megamoto, BMW Motorrad Motorsport

5. Markus Barth (12:44.7) — HP2 Megamoto, BMW Motorrad Motorsport

6. Gordon Mullavey (13:25.39) — HP2 Enduro

7. Max Statton (14:31.91) -HP2 Enduro

Обзор мотоцикла BMW HP2 MEGAMOTO

Транспортное средство модели BMW HP2 Megamoto представляет собой дорожный байк немецкого производства. Бескомпромиссный, универсальный вид бойца – этот железный конь был создан, пускай и для плохого, но все же асфальта, в крайнем случае, на нем можно прокатиться по грунту, однако точно не для жидкой грязи и снега. И аббревиатура в его названии НР (high performance) на все 100% способна себя оправдать.

Конструкторы из компании БМВ смогли на славу постараться при создании этого железного коня. Мотоцикл модели HP2 Megamoto представляет собой то транспортное средство, которое было оборудовано по последнему слову техники. Настоящим шедевром инженерных мыслей можно назвать имеющуюся на нем подвеску, которая регулируется полностью. С задней части на таком байке находится специальная система из пружин и амортизаторов, регулировать которую можно при помощи пневматики, что позволяет открыть невероятный простор по настраиванию подвески индивидуально под свои требования. К слову, в большинстве случаев именно за счет нее модель железного коня HP2 Megamoto способна прекрасно держать дорогу, как будто вгрызаясь в асфальт.

При этом конструкторы решили уделить внимание не только сцеплению мотоцикла с асфальтом. Невзирая на то, что HP2 Megamoto представляет собой мотоцикл, который не особо приспособлен к сильному бездорожью, его решили оснастить очень прочной трубчатой рамой и специальной коробкой передач с усилением, позволяющей выдерживать крайне большие, а порой даже и экстремальные нагрузки. В качестве мотора для транспортного средства HP2 Megamoto решено было использовать модифицированный Boxer, восьмиклапанный оппозит воздушного охлаждения, также устанавливаемый на BMW R1200CL и BMW R1200C, только на модели HP2 Megamoto, только подросла его мощность до целых ста лошадиных сил, при этом крутящий момент составляет 115 ньютон-метров.

Читать еще:  Мотоцикл BMW R 100RT Classic 1995 Цена, Фото, Характеристики, Обзор, Сравнение на БАЗАМОТО

При таком форсированном двигателе максимальная скорость этого транспортного средства может доходить до 200 километров в час. Мотоцикл этой модели можно причислить к классу транспортных средств, которые нередко называют allround, своего рода универсальный вид транспортных средств для дороги, которые без труда могут съехать на уплотненную грунтовку прямо с асфальта, не снижая при этом своей скорости.

Вы можете даже не сомневаться, такое транспортное средство готово с легкостью осуществить подобного рода маневры. Правда, железный конь модели HP2 Megamoto вряд ли сможет подойти в качестве туристического мотоцикла, ведь для таких транспортных средств на первом месте находится запас хода, а объем бака для бензина в этом мотоцикле равен только тридцатью литрам. Правда, несколько сотен километров этот мотоцикл все же сможет осилить без дополнительной заправки.

Но в том случае, если вы не собираетесь ездить на длительные расстояния, то мотоцикл модели HP2 Megamoto может превратиться в идеальный вариант, который станет универсальным в большинстве отношений. Он с легкостью способен обходить всевозможные пробки по городу, он с легкостью сможет проехать, как по лесной тропинке, так и по грунту, а за счет наличия низкого центра тяжести и своему маленькому весу (его сухая масса равна 175 килограммам) и управляемости близкой к совершенству он просто идеален. Инженеры приложили многочисленные усилия, чтобы в конечном итоге облегчить как можно больше модель HP2 Megamoto, что у них к слову вышло просто идеально.

Если говорить про экстерьер, то, без всякого сомнения, такой мотоцикл можно назвать просто невероятно красивым. Бак для бензина отличается частичной прозрачностью – это крайне оригинальное и свежее решение, и, пожалуй, встретить его на серийной модели мотоциклов ранее не приходилось. А наличие передней ассиметричной фары HP2 Megamoto не только имеет крайне стильный внешний вид –она еще способна просто идеально светить.

В подведении итогов хочется сказать, что такой мотоцикл вышел на любителя. Наличие многочисленных технических наворотов позволило не только улучшить его управляемость, но и сделать его очень выносливым. Правда если вы хотите совершать на железном коне HP2 Megamoto длительные путешествия, то для этих целей он подойдет едва ли. Однако если вы хотите получить железного коня, который способен перемещаться практически в любых условиях, то такой вариант будет просто идеальным. Отправиться на таком стильном, мощном и выносливом байке вы сможете практически куда угодно, что также является его несомненным плюсом.

Мотоцикл HP2 Megamoto Pikes Peak Edition (2009): технические характеристики, фото, видео

BMW HP2 Megamoto Pikes Peak Edition

It could reach a top speed of 214.4 km/h / 133 mph..

Contents

Engine [ edit ]

The engine was a Oil/air cooled cooled Four stroke, two cylinder horizontally opposed Boxer, 4 Valves per cylinder. The engine featured a 11.0:1 compression ratio.

Drive [ edit ]

Power was moderated via the Single plate dry clutch, 180 mm diameter.

Chassis [ edit ]

It came with a 120/70 ZR17 front tire and a 150/70 ZR17 rear tire. Stopping was achieved via 2 x ∅304mm discs, 4 piston calipers in the front and a Single ∅265mm disc, 2 piston caliper in the rear. The front suspension was a 45mm Upside-down front fork, compression damping and rebound damping adjustable while the rear was equipped with a Cast aluminum single-sided swing arm with BMW Motorrad Paralever; Öhlins-central spring strut, spring pre-load adjustable to continuously variable levels, rebound damping and compression damping adjustable. The HP2 Megamoto Pikes Peak Edition was fitted with a 13 Liters / 3.4 US gal. fuel tank. The bike weighed just 179 kg / 394 lbs..

Photos [ edit ]

Overview [ edit ]

BMW HP2 Megamoto Pikes Peak Edition

BMW are doing a limited edition HP2 Megamoto for the Japanese market. The bike will be a replica of the Megamoto which BMW Motorrad / BMW USA Sierra raced at the Pikes Peak hill climb event last year. Initially, only 40 units of the HP2 Pikes Peak Edition will be built, though BMW may consider building more if there is enough demand.

The HP2 Pikes Peak will feature race-replica paintjob and stickers but will remain stock mechanically. The 1,200cc boxer twin will still produce 113bhp at 7,500rpm and top speed for the 199kg (wet weight) bike will be around 200km/h.

At the 85th running of the Pikes Peak International Hill Climb, Gary Trachy on a BMW HP2 Megamoto was the winner in the 1200cc class Source

2008 Pikes Peak review

Thousands of spectators turned up at Saturday’s race to cheer on the brave riders and drivers who attempted to scale the 12.42-mile (20-km) course that begins at 9,390 feet (2,862 meters) and finishes at the 14,110-foot summit (4,300 meters) of the spectacular Pikes Peak Mountain. The first half of the challenging course is asphalt, while the remainder is hard-packed gravel. Following a thunderstorm in the Colorado Rockies, the track was still wet and therefore slippery and tricky to ride.

Читать еще:  Мотоцикл BMW R 90 S 1973 характеристики, фотографии, обои, отзывы, цена, купить

There was a lot of competition in the BMW Motorrad Motorsport team as to who would be the fastest rider in this ‘race to the clouds’ but there could only be one victor in the 1200cc class and it was Gary Trachy, who also won last year’s event outright:

“I improved my fastest time from last year by a few tenths of a second and in respect of the adverse conditions I am very happy. I had a lot of fun with the Megamoto on this challenging track,” he said.

Pikes Peak winner Gary Trachy Gary Trachy on his BMW HP2 Megamoto

Pikes Peak runner up Casey Yarrow Casey Yarrow on a BMW HP2 Megamoto

Читайте также:

Trachy’s team-mate Casey Yarrow was beaming with joy with his second place finish: “I improved last year’s time by half a minute, which is really great! In contrast to most of the other people here it was only my second ever start at the Pikes Peak, so with this in mind, I am more than satisfied with my performance this weekend.”

Last year’s runner-up rider Micky Dymond was the most successful of the American riders who recently travelled to Austria for this year’s Erzberg Rodeo, finishing fourth in the Prologue and sixth in the King’s Class race. However, he was disappointed with his result at Pikes Peak, although he couldn’t really fault his performance:

“I had a great run without any mistakes and I rode more aggressively in every section in the race than I had throughout practice. However my time was still six seconds slower than Gary’s. It’s totally incomprehensible for me to think about exactly where I lost time because in my mind at least I was really fast. The Megamoto is a great tool for this kind of race and I hope I can show next year that I’ve got what it takes to win.”

Greg Tracy, the older brother of the class winner, is also hoping for a better result next year: “It’s very difficult to complete all 156 turns without making any mistakes,” said the stuntman who won the Supermoto class last year and came third in the overall rankings. “There are ever-changing conditions on the track, and there is often sand on the asphalt. At Pikes Peak everything has to come together for you to win, but it didn’t today for me. However, the bike was not the reason.”

German rider Markus Barth – competing for his first time at Pikes Peak – gained a lot of respect for the spectacular 14,110-foot (4,300 metres) mountain race: “That was an extremely hard race, with ever-changing requirements, and today I couldn’t have achieved more,” said the BMW Motorrad Motorsport racer who nearly fell twice and was forced to ride a little more conservatively towards the finish.

The overall fastest motorcycle time of the day went to American rider Dave Durelle on a 750cc prototype machine that weighed only 110 kg. At only just over five feet (1.55 meters) tall himself, Durelle weighs next to nothing – in fact, the combination of rider and bike was lighter than the weight of the HP2 Megamoto alone! Durelle had a flawless run and made it to the summit in 11 minutes and 41 seconds – just five seconds faster than Gary Trachy on the HP2 Megamoto. Apart from Dave Durelle and the four American HP2 Megamoto riders, no other bike or rider even came close to the magic 12-minute ascent time.

Pikes Peak 1200cc class results

1. Gary Trachy (11:46.47) – HP2 Megamoto, BMW Motorrad Motorsport

2. Casey Yarrow (11:49.47) – HP2 Megamoto, BMW Motorrad Motorsport

3. Micky Dymond (11:52.30) – HP2 Megamoto, BMW Motorrad Motorsport

4. Greg Tracy (11:59.06) – HP2 Megamoto, BMW Motorrad Motorsport

5. Markus Barth (12:44.7) – HP2 Megamoto, BMW Motorrad Motorsport

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов:
Adblock
detector