0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Новые яхты Paszkowski для CRN

CRN unveils two new Paszkowski projects

CRN has unveiled two new superyacht projects, designed by Francesco Paszkowski Design. The two yachts draw inspiration from the 61 metre Saramour, which was the first superyacht built by CRN in cooperation with Paszkowski.

«Saramour was our first opportunity to cooperate with a prestigious shipyard like CRN and was a drive for us to jointly develop new, innovative ideas” — says Francesco Paszkowski — «These two projects are a natural evolution of the stylistic features of their 61m predecessor and the result of a deep analysis and an extensive research aimed at finding the perfect balance between outdoor and interior spaces».

«We are currently working on many new projects. With these two by Francesco Paszkowski, in particular, CRN is aiming to prove once more its flexibility and constant focus on aesthetic, functional, and technical innovation», concludes CRN’s Chairman and CEO Lamberto Tacoli. “Together with Francesco we therefore want to widen CRN’s offer in terms of design, with projects that will turn into timeless superyachts characterised by huge interior volumes, which will be immediately recognisable across the globe».

The steel and aluminium 72 metre version, offers 6 decks, and includes 5 VIP cabins as well as an owner’s apartment, complete with a terrace and a private Jacuzzi. In another version, the owner’s stateroom is spread over two decks.

The 80.10 metre version, also offers 6 decks, and features 5 VIP cabins as well, all on the main deck. The onwer’s apartment is located on the upper deck, featuring a business area, a gym, and a massage room.

The 80 metre will feature a huge aft area, that will include three pools and a wide beach club. The latter comes in several versions, including one with a tropical garden.

By Maarten Janssen

SuperYacht Times — The State of Yachting 2019

Being the intelligence partner for the top shipyards and yacht brokers in the world, we have learned to analyse and track the market in great detail. Each year our leading market report is used by investors, CEOs, owners and other key decision makers to inform themselves on the state of the market and future developments. Find all the information you need on the market, fleet, construction book, ownership nationalities and much more in our report.

#weknow — do you want to know? Buy the report now for only €299!

Francesco Paszkowski Yacht Design

Известный дизайнер роскошных яхт Франческо Пашковски родился в 1963 году, в возрасте всего трех лет мальчик вместе с семьей переехал во Флоренцию. Так как он очень любил сферу дизайна особенно автомобильного, после школы решил поступать на архитектурный факультет. В университетские годы помимо страсти к автомобилям его сильно заинтересовало проектирование яхт.

Когда в 1986 году у дизайнера появилась возможность создавать проекты катеров, его работа превратилась в своеобразное средство самовыражения. А в 1990 году Пашковски решился открыть собственную студию, которая в настоящее время находится в пригороде Флоренции. Новоиспеченная компания «Francesco Paszkowski Design» быстро развивалась и на сегодняшний момент входит в списки лучших, работает с богатыми владельцами и одними из самых крупных верфей во всем мире, создавая дизайны как глиссирующих, так и водоизмещающих моделей, интерьеров и экстерьеров.

За все это время один из ведущих и самых известных дизайнеров роскошных суперяхт Франческо Пашковски остался искренне верным своим принципам, приобретенным за годы своего становления как профессионала. Он твердо убежден в том, что для такого быстро развивающегося сектора, как судостроение знаний и опыта всегда недостаточно, и очень большое значение имеют глубокие познания в области используемых материалов, процессов на верфи, а также того, как они совмещаются воедино при строительстве яхт.

Заслуги Франческо Пашковски не раз отмечали крупными международными премиями и наградами. Успех его творений и доверие многочисленных владельцев и крупных верфей говорит о способности не только понимать особые индивидуальные пожелания клиентов, но и учитывать технические потребности каждого из судостроительных заводов.

Франческо Пашковски и его студия на сегодняшний момент не могут пожаловаться на недостаток заказов, так как компания постоянно разрабатывает новые концепты, многие проекты сейчас находятся в стадии строительства. В портфолио бюро представлены прекрасные яхты и суперяхты мировых верфей, среди которых «Tankoa Yachts», «CRN», «ISA», «Heesen», «Canados», «Sanlorenzo», «Proteksan-Turquoise» и другие.

C верфью «Heesen Yachts» студия начала сотрудничать еще в 90-х годах. В 1995-96 годах совместная работа с голландским заводом воплотилась в дизайне интерьера 36-метровой моторной яхты «Opus II» для австрийского владельца. Кроме того, сотрудничество с итальянской верфью «Baglietto», продлившееся около пятнадцати лет, дало жизнь огромному количеству судов. В 2005 году «Francesco Paszkowski Design» расширила число клиентов, подписав контракт с «Sanlorenzo» в Виареджо, Италия.

Читать еще:  Балаклава - Город с историей

В портфолио дизайнера представлено немало интересных проектов, среди которых 44-метровые «Monokini», «Apache II», 42-метровая («Blue Scorpion», «Blue East») и 34-метровая («The One», «Bolaro», «Percal II», «Revitality», «Rovan», «Thunderball», «Amici Per Sempre») модели «Baglietto», популярная полукастомизированная «40 Alloy» производства «Sanlorenzo» («Scorpion», «Onyx», «4H», «111») и другие. Самой большой на сегодняшний день из реализованных проектов стала в 2006 году 53 метровая «Blue Scorpion», но все самое интересное ждем впереди, в 2014 году ожидается выпуск новой 60-метровой моторной яхты из стали и алюминия «CRN 133», а 65-метровая «S65» от «Tankoa Yachts» ожидается уже совсем скоро.

Новости и события

Поцарапанные линзы очков теперь в прошлом с новаторской новинкой от Riva, культовыми очками Riva by Movitra. Легендарный международный морской бренд снова украл центр внимания своей новинкой, ведь аксессуар так ловко объединяет в себе стиль, практичность и непревзойденное внимание к мельчайшим деталям. Очки Riva by Movitra были удостоены награды за лучшую функциональность («Best Functionality Prize») во.

WSA 2019 — новое событие для любителей водного спорта и активных развлечений на воде. Приглашаем Вас на Water Summer Activities, фестиваль где можно познакомиться с большим выбором товаров и услуг, которые сделают ваш летний отдых незабываемым. Во время фестиваля Вы сможете принять участие в мастер-классах, тест-драйвах и получить консультацию у наших специалистов. Water Summer Activities — пройдет.

Яхта признана лучшей в категории Custom Yachts. Элегантная Ferretti 780 с флайбриджем получила награду Motor Boat Awards* 2019, став лучшей в номинации “кастомизированные яхты” (Custom Yachts). “Ferretti Yachts 780 выиграла благодаря своему превосходству, которое заметно на все 360 градусов. Это понятно сразу, стоит только посмотреть на ее конструкцию – от машинного отделения и до флайбриджа.

Аксессуары легендарного бренда Riva теперь в Украине. Компания «Морской Дом «Аркадия», являясь эксклюзивным дилером бренда Riva в Украине, рада предложить своим клиентам возможность приобрести фирменные аксессуары Riva: коллекционные модели яхт, эксклюзивная одежда, посуда и декор для Вашей яхты или дома и многое другое. Качества, которые отражают философию легендарных итальянских яхт Riva, такие как использование лучших.

Специалисты яхтенной индустрии знают, что между катерами и моторными яхтами существенная разница, и разница не только в длине. Оба варианта имеют свои плюсы и минусы. Мы знаем, что каждый раз, когда вы можете выйти в море, то это доставляет радость. В этой статье мы рассмотрим некоторые различия между описанными выше ваариантами, чтобы вы могли решить.

23 марта 2019 года в итальянской Анконе состоялся спуск на воду 50-ти метровой красотки — суперъяхты от верфи Riva, названной «Race» ее владельцем. Яхта Riva 50m «Race» отличается комфортом, элегантностью, стилем и несравненными стандартами эстетики. Она выполнена с максимальной внимательностью ко всем мельчайшим деталям и воплотила основные ценности Riva, которые сделали компанию легендой в международном.

16 марта верфь CRN спустила на воду яхту M/Y 135, новую полностью кастомную мегаяхту, выполненную из стали и алюминия. Закрытую церемонию спуска судна посетило около тысячи человек. Яхта имеет длину 79 метров и ширину по борту 13,5 метров. Изящные линии яхты притягивают взгляд, подчеркнутые тонким профилем корпуса. M/Y 135 представляет собой результат сотрудничества между верфью.

В четверг, 7 марта, на верфи в Анконе состоялся спуск на воду 106-футовой яхты Custom Line. Яхта представляет собой второе судно в линейке глиссирующих яхт, разработанных студией Francesco Paszkowski Design. Судно было создано при сотрудничестве студии Francesco Paszkowski Design, инженерного департамента Ferretti Group и комитета по стратегическому развитию итальянского холдинга. Яхта задает новые стандарты превосходства.

На международном бот-шоу в Майами, верфь Riva представила новую яхту с флайбриджем– Riva 90 Argo. При длине 28,49 метров и ширине по борту 6,5 метров, Riva 90 Argo объединяет в себе и выводит на новый уровень все сильные стороны своих предшественниц: яхт 100 Corsaro и 110 Dolcevita, но при этом новинка обладает и собственной индивидуальностью.

Яхтенные чартеры обычно обеспечивают исключительный опыт обслуживания гостей. Обычай чаевых может создать путаницу как для фрахтователей, так и для экипажа. При завершении чартера принято давать чаевые экипажу на яхтах. Процесс того, как это делается и на какую сумму, часто неудобен для заказчика. Международно признанное руководство от MYBA нейтрализует различия региональных традиций в чаевых. Это также.

Читать еще:  Отмена виз в Индонезию

interview with yacht designer francesco paszkowski

interview with yacht designer francesco paszkowski
all images courtesy of francesco paszkowski design

one of the leading yacht designers on the international scene, since 1990 francesco paszkowski and his self-named design studio have been working with owners and shipyards all over the world, creating both planing and displacement yachts, exteriors and interiors, production and custom vessels.

the studio combines the knowledge of designers and architects to devise creative solutions for every aspect of a project. they have a large portfolio, having worked with baglietto, heesen yachts, CRN, sanlorenzo and tankoa yachts.

designboom: what originally made you want to become a designer?

francesco paszkowski: I liked drawing and I could well. as a young boy I had fun sketching car details. I can remember really well when I decided to become a designer and why. it was when I visited an exhibition of an important Italian designer with my dad, a graphic designer. when I came home I had made my decision for my future.


the francesco paszkowski design studio

DB: who / what has been the biggest influence on your work to date?

FP: first of all I inherited the passion for pencil drawing from my father. after that, I was lucky to work for years at spadolini design firm with pierluigi spadolini and his son, tommaso. working alongside him was fundamental for my career, as it was where I began to work on boats. later on, I can also mention alberto mercati, pininfarina, gerhard gilgenast and jon bannenberg.

DB: for new projects, where do you draw ideas from?

FP: you know, a designer never stops working. I like to draw freehand, it’s just natural, you get the idea and then it is turned into a mark on a blank page. it’s a kind of communication that everybody can understand in any language.

when you do a creative job, intuition is most important. good ideas can be inspired anytime from very different sources or even from subjects, not necessarily another boat. this could be whilst listening to music, driving a car, traveling, reading a book, looking at a painting, watching a plane take off or even looking at my children playing on the beach…


inside the office

DB: how do you try to keep these ideas current?

FP: just look around yourself anytime, keep informed about progress in other fields and by talking with people as there’s always something you can learn from them. knowledge of materials and their potential features are essential as well as the latest technologies – provided you can use them properly.

DB: what are the main aspects taken into consideration during a yacht design process?

FP: if you are working at a custom yacht company then you’ve got to understand her owner’s wishes. we usually try to understand how he lives and what he likes in order to suggest the best options.

if you are working at a yacht series, it’s a different challenge. first of all, a primary task of every designer is to look ahead in order to understand how his desires and tastes will evolve in five years’ time. secondly, yachts must be designed to be seaworthy and this remains the case even when we are looking for original and innovative solutions. in both cases a designer has to keep looking ahead while enhancing the most of his experience and making the best combination of details coming from the past and the future.


the CRN saramour yacht

DB: are cinemas, swimming pools and recording studios the most unique features that clients have asked you to incorporate into a design? if not, then what are?

FP: I can’t remember crazy things…just the desire of having unique solutions on-board. we were asked once to install a fireplace in the master bedroom so put in an electric one – it provided a welcoming atmosphere.

DB: is there a large demand for environmentally friendly super-yachts at present? and is this an area that CRN are trying to involve into new designs?

FP: everybody is looking for environment friendly solutions, which is of course more difficult for motor-yachts than for sailing boats. in order to respect the environment, the market is looking for new yacht types and engineers are looking for new proposals.

Читать еще:  Страсти по курортному сбору

speed is no longer a critical factor or essential criterion, while efficiency and fuel economy are getting more and more important. some builders have already tried to use electric engines, but they are still very far from success. also, some others are focusing on designing hulls with a better performance, even utilizing diesel engines and trying to lower consumption with smaller power requirements.


baglietto esterni

DB: is there a boat that you have designed that you would love to have as your own?

FP: it’s like asking which of your kids you like more…. when you work for so long at a design and then follow the construction, trying to design the most beautiful boat ever and make your customer happy to own her, means every boat becomes special for a designer. however, according to every designer’s opinion, the most beautiful boat is always the next one you’re going to design! you think you can do better with the next one as you get more experienced over time.

there are actually a couple I am more fond of, but this kind of feeling is more related to the special relationship with her owners than to the yacht herself. you know, people are the most important side of this work and I met a lot of interesting people – at the yards and owners as well – I learned a lot from them. it really doesn’t make any difference whether you’re working on a boat or on any other project because you’re always cooperating with people. people are always the main issue.


interior for the baglietto boat

DB: are there any new projects that you are working on? if so, could you enlighten our readers with some information?

FP: I’m currently working on some new designs and yachts under construction for baglietto, such as both planing and displacement vessels that includes a 46-m and a 54-m displacement yacht, a 46 -m and a 43-m fast. for all of them we designed the exterior and interior, the inside was in cooperation with architect margherita casprini.

we are are also working on new designs with CRN, as well as tankoa yachts – including a 69-m that margherita casprini again designed the interior for. a 42-m explorer by sanlorenzo – our firm designed the exterior – is currently under construction at the yard. there are of course more projects under way but we could talk about them at a later stage.


heesen 50m MD saloon

DB: what do you envisage yacht design to look like in 10 years?

FP: progress never stops. a lot has changed in the past 20 years and we are likely to experience even more. as the owners’ needs change, so are the yachts. as I already mentioned, an example of this is the search for more environmentally friendly boats.

design basics on the other hand – I mean how you try to understand people’s needs and how to propose solutions to meet them – will remain the same. you will aim at a different result through small changes, not big revolutions. it can seem strange but realizable innovations are achievable by working more on the details. this is a hard job that you often can’t imagine or even see.


sanlorenzo explorer

DB: what advice would you give to emerging designers and students who are entering the yacht industry?

FP: passion, dedication and the will to learn. like any other work, you should love it from the very bottom of your heart because it can be really tough sometimes. yachts are beautiful and being a yacht designer is a great job but there’s a lot of work behind it. so just be ready to work hard, be aware you can just grow step by step – and not all of a sudden – provided you look around and try to learn the most you can from all the people you work with.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов:
Adblock
detector